2011-01-10

En måndag närmare sommaren! =)

Märkligt att det inte är lika jobbigt att kliva upp i svinottan när jag ska till stallet...

Lugn och effektiv dag. Ehum, KAN det möjligen bero på att eleverna börjar imorgon? =)

Vi har fått fler rum att använda, ny personal och fler elever så krävdes en total rockad av... ALLT! Var eleverna sitter, deras scheman, vem som undervisar vem, i vad... Schemana baseras inte på elevernas placering eller vilken årskurs de går, utan var de ligger i respektive ämne och vilka behov de har. Riktigt finlir och långt efter att dagen egentligen skulle ha slutat var allt i stort sett klart. Puh! Och jag som bestämt att i vår, då ska jag minsann inte jobba över i tid och otid. Det börjar ju riktigt bra...

Nu är mina ord för idag slut och middagen strax klar. Grillad kyckling, pommes och crème fraiche smaksatt med getost, honung och rosmarin. Samt jordgubbstårta till efterrätt. Sån mat äter vi ALLTID, vardag som helg. Eller?

2 kommentarer:

  1. JORDGUBBSTÅRTA?! FÅR JAG FLYTTA HEM TILL DIG?
    Vet inte om jag har fattat riktigt..är det barn med speciella behov du jobbar med eller ...Kramen.

    SvaraRadera
  2. "Dina ord slut för idag..." Kanske här, men... Löv jo!

    SvaraRadera