2011-01-09

Slut lov kvar

Gjorde slut med julen idag. Hur kan alla saker plötsligt inte rymmas i samma kartonger de packades upp ur för 5 veckor sen? Lika mysigt som det är att ta fram pyntet är det att stuva bort det, det blir avskalat rent hemma och det är min modell.

Pratade i hela två timmar med älskade tösabiten Down Under på Skype idag utan ett enda avbrott, underbart! Att vara mamma via fejjan eller sms blir inte riktigt samma sak som ett samtal... Att det strök skidpremiären från agendan var det absolut värt!

Lov är väldigt vanebildande. Har tillbringat många härliga extratimmar med världens bästa terapi- i stallet. Nu är det bara att spotta i nävarna, kavla upp ärmarna och ge sig in i ekorrhjulet igen!

2 kommentarer:

  1. ;-) Tror jag också lyckats få undan den delen av julen jag hann packa upp den här gången. Det bidde ju lite snålt om tid för min del.

    SvaraRadera
  2. Det finns nästan inget som är härligare än att välkomna våren efter alla helgerna. Det är underbart att plocka bort allt julpynt och få det lite mer avskalat, som du uttrycker det hela.
    (Jag tror att de sväller av alla matångor, julgrejerna!)
    KraM.

    SvaraRadera