2011-01-13

Nu sitter kniven där.

På strupen alltså. Imorgon är sista inlämning på de tre återstående uppgifterna till kursen. En är helt klar, en i princip detsamma (om jag bara kan låta bli att finslipa i det oändliga) och den tredje... Ska jag börja på ikväll :-/  Den som spar hon har! Men trots att det skulle komma surt efter (som nu alltså) var ledighet av nöd tvunget under lovet efter galenskapshösten (hur kan det ständigt uppnå nya nivåer i det fallet?).

Kompar ut en del av övertiden från i höst imorgon och natten är lååång så det ska nog gå. Funkar ju bäst under lite (???) press och ämnet engagerar så jag är inte orolig, egentligen. Det är dock väldigt irriterande att en deluppgift som vi inte fått vare sig litteratur, föreläsning eller hänvisningar till har tagit massor av tid i letande på nätet, utan resultat. Har ju en liten betygsdjävul i mig. Men jag SKA inte klaga, älskar ju verkligen att plugga och särskilt detta ämne. Men det ska också bli himladens skönt att INTE göra det jämte jobbet i vår, för första gången på... Väldigt länge.

Annars har det inte hänt så mycket värt att nämna idag. En jobbarkompis tipsade om en fototävling med lokal anknytning som kommunen utlyst i annonsbladet. Sista inlämning är... Imorgon. Förstås. Måste nog offra en stund åt att botanisera lite i burken ikväll, tusen kronor till vinnaren är inte att förakta.

5 kommentarer:

  1. Lycka till med det sista ikväll då'rå...det klarar du säkert galant! Jag är alltid inloggad här...loggar aldrig ut...bekvämt och bra...samma med FB. Nu ska jag lägga mig inför sista arbetsdagen den här veckan...nackhelvetet värker ända ner i skulderbladet dessutom...piss piss piss. Natti dear!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag känner igen mig =) Satt till klockan fem imorse och vrålpluggade till tentan som startade kl nio. Nu ser jag ut som den där vindögda pungråttan i Tyskland :P

    SvaraRadera
  3. Hejar och stöttar på distans!!!! <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas all pluggandet gåttbra och att du nu även fått fina bilder till tävlingen?
    Isåfall är det bara att njuta av en ledig helg som du ju nu är väl värd
    hoppas den får bestå av många glada befriande skratt
    hälsningar från Kristina

    SvaraRadera
  5. Kniven på strupen är ett klart underskattat hjälpmedel vad det gäller motivation och hjälp att få tummen ur!
    Jag vet att du hann!
    KraM.

    SvaraRadera