2011-01-16

Här spricker den

Ambitionen med korta inlägg alltså. Var ju lite på väg dithän redan i föregående...

Fick sonen med mig och helghandla på fredag förmiddag, han övningskörde. Jag kan INTE fickparkera, försöker inte ens. Han gjorde en helt enligt regelboken och mitt ego fick sig en kraftig törn.

Åkte till stallet för att fixa mat hos araben efter middagen, kände mig konstigt seg och yrslig men skyllde på att jag suttit vid datorn för mycket, förstod strax vad det berodde på när febern började stiga. Hem och skriva klart, fick in det med trekvart till godo, var nog kanske bra att jag inte orkade sitta och finslipa i det oändliga min vana trogen? Inget mästerverk men hoppas det räcker till godkänt iaf.

Sen väntade sängen och då kom hostan igång ordentligt. Natten blev den längsta tänkbara pga hostan, att jag frös så jag skakade i feberfrossa och att precis allt gjorde ont-  täcket mot kroppen, att ligga och att vända på sig ska vi inte ens tala om. Efter att ha vaknat varannan minut natten igenom gick jag och duschade strax efter 4, både för att få upp värmen men också för att vattenångan kanske skulle göra det lättare att få upp slemmet. Det funkade, efter några hostattacker värdiga en svårt TBC- sjuk gamling. La mig sen i soffan för att ge stackars maken chans till åtminstone några timmars sömn.

Gårdagen ägnades till att sova på olika ställen i olika ställningar, det är ju inte så att ryggen jublar över mycket horisontalläge. Har suttit, halvsuttit, halvlegat, legat i sängen, fåtöljer, soffan, lutad över köksbordet, på knä vid sängkanten och kroppen in på sängen.

Tvingade i mig ett kokt ägg igår, nu ska jag prova med ett till. Annars har menyn i helgen bestått av massor av te med honung. Hostan har gett med sig lite, febern åker berg-o-dalbana, värken i kroppen är fortfarande gräslig men nu gör åtminstone inte kläderna ont på kroppen längre. Hostan har resulterat i träningsvärk motsvarande 1 000 situps eller så, något positivt med det hela! =)

1 kommentar: