2012-05-06

Puh!

Nöden är lösningarnas moder sägs det ju, och det stämmer baske mig! I ren desperation inför utsikten att bli bostadslös bad jag en jobbarkompis, som bor i ett trevligt bostadsrättsområde där jag varit med och bjudit på ett par lägenheter, lägga lappar hos sina grannar med förfrågan om försäljning/ uthyrning.

Efter många turer fram och tillbaka blev det snabbt klart och snabb flytt. Hyr nu en fin trea (vägg i vägg med jobbarkompisen haha) i andra hand med möjlighet till köp. Det är förvisso fortfarande en tillfällig lösning men jag köper mig tid och här trivs jag iaf. Det är en sådan otrolig befrielse att ha kommit bort från centrum, har börjat sova på nätterna igen, bara en sådan sak!

Har altan mot en fin liten tomt på baksidan, där jag kan äta frukost till fågelkvitter, ljuvligt!

Lyckan blev sen fullständig när jag kunde hämta hem hunden och katterna för två veckor sen, så underbart att ha dem hos mig igen och så halv jag har varit utan dem.

Mår så mycket bättre att jag har börjat se våren (som tvekar) också, och njuter i stora drag.

Nu kan jag bli hel igen!

2 kommentarer:

  1. Härligt härligt Jaana...det förtjänar du verkligen och jag blir så glad för din skull. Hoppas du kan behålla lägenheten också...men man får ta ett steg i taget. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bittan är jag...Babbi :)

      Radera