2011-01-29

Livets goda

Smet tidigt (t.o.m före rätt tid som omväxling) från jobbet i torsdags, en generös vintersol gassade ner på vårt kalla nord och sånt väder får bara inte sittas bort inomhus om man har möjlighet att låta bli. Så, 14.45 klev jag ut från jobbet, till affären för en turboproviantering, plockade upp dottern på praktikplatsen, hem och bytte om till stallkläder, körde till hästen, gjorde i ordning honom, 15.35 satt jag upp. Rätt så imponerande om jag får säga det själv. Fick en helt underbar ridtur i eftermiddagssolen.

Idag hade jag stämt träff för med en av de andra medryttarna. Oftast har vi så olika tider i stallet att det kan gå dagar utan att man träffar någon. Jag tycker iofs att det är väldigt skönt för stallpysslet är ännu mer terapeutiskt om jag får vara ensam, men ibland är det trevligt med sällskap också. Det visade sig att även de andra hästarna skulle ridas precis då så vi slog följe alla fyra, DET händer inte ofta. Glada och nöjda hästar, trevligt surr och en gassande sol från klarblå himmel. Rikedom! 

2 kommentarer:

  1. Låter som en skön dag. Ibland behövs det såna dagar så att man får ladda the batteries lite. Ha en skön söndag lilla du...kramen.

    SvaraRadera
  2. Låter ju helt fabulantastiskt underbart. Och av vad jag sett på dina foto så är naturen helt underbar runt omkring dig.

    SvaraRadera