2011-01-23

Ny passion

Äntligen var varken plugg eller flunsa i vägen för premiärturen på skidorna.

Rackarns var olätt det är! Första 5 metrarna lutade det liiite nerför, väldigt marginellt, just så pass att skidorna gled och jösses vad nära att jag stöp redan där! Så värst vackert blev det aldrig men efter en stund fick jag upp nåt slags flyt och lyckades stå på benen hela tiden, trots vissa krumbukter, korsade skidor och felskär.

Solen strålade från en klarblå himmel och fyllde min själ med massor av ny energi, stannade några gånger och vände upp näsan mot den och bara tankade. Det var exakt så njutbart som jag hade föreställt mig att i sakta mak glida fram på snön! En liten navigeringsmiss gav en extrasväng på en halvtimme, kanske lite onödigt för de närmaste dagarna kommer ändå att med smärtsam tydlighet bevisa hur fruktansvärt otränad jag är. Men det gör inget, längtar redan efter nästa tur!

5 kommentarer:

  1. Låter så mysigt det där med att glida fram på skidorna
    smekt av solens strålar .bli brun i ansiktet när solstrålarna bryts mot den vitaste snö.
    Härligt! men jag har ju inte heller stått på skidorna på ett tag.
    så för min del så är det fantasi
    som man ju kan göra verklighet av visserligen.
    önskar dig en fin fortsättning på ditt skidåkande. Kanske det så småningom blir till ett Vasalopp??
    kram från Kristina

    SvaraRadera
  2. Käraste Jaana!
    Så skönt att du har lämnat sjukperioden bakom dig! Jag förstår att både araben och skidorna gjorde dig gott. Du är bra på att tanka när du får tillfälle! Heja dig!!!!
    Om jag fattat rätt så ligger inga tentor framöver, så nu ska du väl kunna få mer tid till sådant som ger själen lite solljus.
    Kramar OM!

    SvaraRadera
  3. Det var precis så jag "gled fram" när ett trädhelvete ställde sig precis framför mig...väldigt obekvämt måste jag säga att det blev. Jag lade skidorna i källaren...Kram

    SvaraRadera
  4. SÅ INTE Vasaloppet Kristina, ska inte förstöra njutningen! :-D

    Ja, är helt pluggfri i vår M, så skönt! Ska absolut försöka fånga solen så ofta jag kan.

    AAAAJ Babbi... Vilket jäkla träd att stå precis där du kommer! *skrattar* Kanske därför jag åker på öppna åkrar? ;-)

    SvaraRadera
  5. Fick en vision av elasta-skidbyxor med hank under foten, raggsockor nedvikta över pjäxskaftet....

    SvaraRadera