2011-03-13

Nu vet jag

Det var ingen uppskjuten höstdipp eller stressrelaterad svacka, mer en rejäl dos av livsfunderingar. Som resulterade i stora beslut. Inga roliga sådana, men absolut nödvändiga. Och välgrundade, vägen hit har varit lång och mödosam.

Så, nu står jag på lite darriga ben och tar myrsteg ut i en ny och annorlunda framtid. Får ta det lite varligt då hjärnan verkar ha drabbats av en partiell handlingsförlamning. Vad var det Merri Viks hjältinna Lotta sa? "En sjöman ber inte om medvind. Han lär sig segla." Jag som inte ens tycker om segling. Eller förändringar...

I lägen som detta är jag dock evinnerligt tacksam för den finska genuppsättningen. SISUN går på autopilot och börjar envist pulsera i blodet och kommer till slut att gå segrande ur kampen mot sirapen som tycks flöda där i övrigt. Så, det kommer att bli bra med tiden. Självklart blir det det. Annorlunda, men bra!

8 kommentarer:

  1. Oj...låter spännande men samtidigt lite oroligt kan jag tänka mig, om det är nån förändring av livet sas. Modigt tycker jag, vad det än är...nya vändningar innebär osäker grund till att börja med innan man vänjt sig. Men det fixar du säkerligen för du verkar vara en strong lady..lycka till med vad det än är. Tack för glatt tillrop på min blogg...sånt känns alltid gott:) Kramen..

    SvaraRadera
  2. Blir ju definitivt nyfiken... Ett medvetet val brukar oftast leda till det bättre.

    SvaraRadera
  3. Det är jobbigt men skönt!!! Jag finns här med dig, nära i hjärtat om än milen är många.
    Löv jo!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej hopp...
    Ramlade in här via Babbis blogg.. Har inte en susning, men jag vet att de känns bra när man kommit till insikt om saker o ting - o när man gjort nåt, så e man så mycke starkare efteråt..
    Ta ett steg i taget, så löser de sej..
    Tjing.. Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej kära Jaana! Nu blev jag bara så nyfikon som man kan! Ojojoj!
    Jag älskar din finska sisu och jag är säker på att sirapen ger vika endera dagen! En ny och annorlunda framtid låter trevligt i mina öron. Önskar dig all lycka till!
    Kramen Damen!

    SvaraRadera
  6. Låter ju spännande och gör mej lite nyfiken får jag väl erkänna hi hi..!
    Men du klarar det säkert med toppbetyg. Jag läser mellan raderna och tror du trots allt är en rätt så tuff tjej när det vill sig .
    Så därför önskar jag dig lycka till och ger dig en klapp på axeln som extra stöd.
    Även om det känns kallt ensamt och kyligt i luften just nu. Så tror och hoppas vi väl att sommarsolen snart ska lysa på oss och skänka lite värme och ljus igen
    kram från Kristina

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentaren om min mamma...det värmde:) Och ja det är en blixt på himlen och DET VAR FAN INTE LÄTT kan jag avslöja...inte när man bara har en digitalus kamerus;D SÅ jag är lite mallig :P Kram

    SvaraRadera
  8. Hejsan ! ser att det inte hänt så mycket här på senaste tiden, Men jag hoppas allt är bra med dig ? och önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram från Kristina

    SvaraRadera