2012-02-04

Positivism

Nu ska det bli andra bullar och bloggen fyllas av positiva saker, måste bort från neggohjulspåren!

En alldeles ofantligt positiv sak hände över jul och nyår. I sista sekund kunde jag beställa flygbiljetter till Australien åt mig och dottern, för att hälsa på äldsta dottern som bor där sedan snart 6 år. Det är 1½ år sedan vi sågs senast och trots att Skype är långt bättre än bara mail och sms för att hålla kontakten så har jag saknat henne så det värker. 22 fantastiska dagar fick vi där och det förtjänar en alldeles egen blogg, som kommer här någon dag. 

Dagens positivism däremot är något som inte nog kan tjatas om (kan tänka mig att det finns en och en annan som protesterar där ute men nu råkar detta vara min blogg och då tjatar jag så mycket jag vill! :-P):

-17, strålande sol, vintervita vidder som gnistrar och en pigg arab under mig. Livet kan helt enkelt inte bli bättre! 

Låt vara att fingrar och tår var tämligen bortdomnade där en stund, allra helst ena handen eftersom jag envisades med att gräva fram mobilen och föreviga allt det vidunderligt vackra titt som tätt. Men må-gottkänslan finns kvar i själen långt efter att ridturen är över, är så lyckligt lottad som har möjlighet att få dessa vitamininjektionsstunder! 

2 kommentarer:

  1. Bra tjejen...och kul att du hittar tillbaka hit. Australien måste ju ha varit ett äventyr...tittade på dina bilder därifrån när du lade upp dom. Det är ett av de länder jag skulle vilja åka till...det finns så mycket som är annorlunda där, och vackert...och STORT! Japp det är din blogg så tjata bäst du vill ;D. Kramen

    SvaraRadera
  2. That's my Zyzz!Det gäller att hitta de små guldkornen som faktiskt finns och jag vet att du har den förmågan. Jag är så tacksam för att Gullefjun finns och kan hjälpa dig att hitta spåret! Aj rely löv jo! <3

    SvaraRadera